Ettevõtja, koolitaja ja tippmüüja Kaspar Hang on juhiks edukale müügiagentuurile, mille peamine koostööpartner on Telia Eesti. Ta jõudis enda süstemaatilise arendamisega meeleheitest tippmüüjaks ning pakub täna sarnast võimalust ka teistele ambitsioonikatele müügist huvitatutele.
Kaspar jagab oma lugu väga tagasihoidlikust algusest, kus lootust tema paremale tulevikule olid kaotamas ka kõige lähedasemad. Vaatamata sellele jõudis ta läbi enda süstemaatilise arendamise ja suure pühendumuse müügis tippu.
5 mõtet, mida podcastist kaasa võtta:
- arenda end süstemaatiliselt
- müügis avaldab mõju iga millimeetri lihvimine
- keskendu oma tugevustele
- ole tähelepanelik, kelle arvamusi kuulda võtad
- hoia äris fookus suuremal eesmärgil, siis raha tuleb niikuinii!
Meeleheide
Keskkooli ajal oli Kaspar veendunud, et hiljemalt 25-ndaks eluaastaks on ta materiaalselt kindlustatud. Paraku algas peale kooli lõpetamist tema jaoks üks kõige keerulisemaid perioode, mis kestis aastaid. Seda aega nimetab ta ise halliks või koguni mustaks perioodiks, kus ka kõige lähedasemad olid kaotanud temasse usu. Kasparil puudus arusaam kuhu suunas liikuda ja mida oma eluga peale hakata. Tööd tegi ta sel perioodil projektipõhiselt, mistõttu oli keeruline ka finantsiliselt.
Ta nimetab “oma loo” alguseks seda hetke, mil viimases hädas pöördus majandusliku toe saamiseks oma isa poole, kes raha andmise asemel jagas lihtsat aga õiglast soovitust: “Mine tööle!”. Täpsustavalt soovitas ta tutvuda kaubanduskeskustes otsemüüki pakkuvate ettevõtetega, pidades seda ametit mitte ainult tasuvaks vaid ka kõige raskemaks ja arendavamaks. Pettununa isas ja veendumusega mitte süveneda sellesse teemasse, varises Kaspari maailm justkui kokku. Tal polnud enam ideid, aga juba mõned päevad hiljem sundis meeleheide teda isa soovitust kuulda võtma ja hakkas tegutsema. Täna on ta veendumusel, et isale polnud kindlasti sellise otsuse tegemine kerge, küll aga vajalik – see avas Kasparile ukse, mis oli tema põneva teekonna alguseks.
Meeleheitest inspiratsioonini
Kaubanduskeksustes tegid sel ajal aktiivmüüki kolm ettevõtet, kellest väljavalituks osutus Starmani teenuseid edasimüüv agentuur. Otsuse tegemisel sai määravaks see, et ettevõtte juhti peeti Eesti üheks paremaks müügikoolitajaks – see andis võimaluse õppida oma ala parimatelt.
Kuna vajadus tööle minemiseks oli kandideerimise hetkeks juba nii suur, siis keskendus Kaspar igapäevaselt ainult müügitekstide õppimisele. Ühe naljaka seigana toob ta välja olukorra, mil oli juba nii palju seda õppinud, et hakkas lausa läbi une müüki tegema, järgides seejuures müügiteksti sõna-sõnalt. Ta soov oli pingutada nii kõvasti, et esimesel kuul suudaks tulemuste lõikes pääseda vähemalt tiimi keskmiste hulka. Üllatus oli suur, kui selgus, et mees ilma igasuguse müügikogemuseta ületas esimesel täispikal kuul läbi aegade parima tulemuse 37%’ga. Majanduslikud probleemid ja meeleheide justkui asendusid veel suurema nälja ja inspiratsiooniga.
Müügis tippu
“Müügitulemustele võivad ebaproportsionaalselt suurt kasvu avaldada kümned, kui mitte sajad millimeetrid, mis kerkivad esile enamasti pärast müügi ABC omandamist. Näiteks kui olin aktiivselt müüki teinud juba üle kahe aasta, siis hakkasin kasutama 3-sekundi reeglit – see tähendab, et iga kord kui klient lõpetab oma lause, loen mõtteis kolmeni. Võin eksida, aga müügitulemused kasvasid hetkega suurusjärk 20-30%. Millimeetrite omandamine nõuab järjepidevust, pidevat eneseanalüüsimist ja kannatlikkust.” Kasparit aitas väga palju tema isa, kellega pidasid igapäevaselt ligi tunniajaseid telefonikõnesid, mille läbivaks teemaks oli tööpäeva ja erinevate müügisituatsioonide analüüsimine.
Kaspar usub, et kõik inimesed on suuteliselt edukalt müüma. Juhina on oluline tunnetada ja mõista missugust lähenemist üks või teine müügiinimene arenguks vajab. Kui õppida müük selgeks, siis need teadmised ja kogemused aitavad välja igast olukorrast.
Seisundi juhtimine on praktika, mis on eduka müügi aluseks. Olles ka aktiivne koolitaja teab Kaspar, et tema teadmistest on kasu ka teiste eriala tippudele.
Värskeim näide tuleb selle aasta Eesti Laulu poolfinaali peaproovist, mil meie kõigi lemmik Laura Põldvere koges mitmete asjaolude kokkulangemisel emotsionaalset kokkuvarisemist. Emotsioon võttis üle ratsionaalse mõtlemise ja tekkis soov lõpetada muusikakarjäär. Sel hetkel sekkus Kaspar, kes soovis Laurat aidata, otsides välja kõik oma “Seisundi juhtimise” materjalid. Kahenädalase meistriklassi jooksul poolfinaali ja finaali vahel aitas ta Laurale emotsioone juhtimist ja edukalt toimetulemist keerulistes ja pingelistes olukordades. Peale finaalesitlust tunnistas lauljatar, et pole kunagi varem nii vähe närvi tundnud enne suurel laval esinemist. Tema lauluõpetaja ütles finaali etteaste kohta, et see oli Laura poolt vokaalselt kõige parem esitlus kogu Eesti Laulu ajaloos. Vaata videot siit (link).
Keskendu oma tugevustele
Kui lakkamatult suure koormusega töötada, siis on vaja vahepeal aeg maha võtta, et hinnata, kus suunas liikumas oled. Edukas periood seljataga võttis Kaspar julguse rindu ning otsustas täita oma ammuse unistuse – elada vähemalt pool aastat Aasias.
Veedetud aeg teises kultuuriruumis võimaldas võtta aeg iseendale, oma mõtetele, hinnata oma tugevusi, nõrkusi ja kaardistada turgu. Aasia andis talle selge veendumuse, et tal on oluliselt rohkem potentsiaali kui varasemalt võimaldati seda rakendada.
Ta teadis, et peab keskenduma eelkõige oma tugevustele, seega tuli jätkata müügi valdkonnas. Kaardistades ettevõtteid kellele teenust pakkuda, nägi esialgu kõige loogilisema valikuna Teliat.
Tänaseks on Kasparil meeskonnas seitse inimest, kellega müüakse tulemuslikult kaubanduskeskustes Telia digilahendusi ja ambitsioonid on suured.
Kaspar lisab lõpetuseks: “Mulle anti läbi müügi võimalus muutuda ja nüüd on minu kord seda võimalust teistele anda.”
Beyond your Business:
FB: www.facebook.com/beyondyourbusiness
Jälgi Kaspari tegemisi siit:
FB: www.facebook.com/kaspar.hang.58
Linkedin: www.linkedin.com/in/kasparhang/