Beyond your Business podcasti järgmiseks külaliseks on Maia Vaab, kelle teekond on ta graafilisest disainist viinud messengeri turunduseni. Messenger on hetkel suurim suhtluskanal Eestis ja Maia avab meile selle innovaatilise ning paindliku lahenduse põnevaid ja laiaulatuslikke võimalusi. Messengeri turundus võimaldab automatiseerimise kaudu luua rohkemate klientidega isiklikumat suhet, mõista nende vajadusi ning pakkuda parimat lahendust.
5 mõtet, mis saad podcastist kaasa võtta:
- Maailm on muutumises, uus põlvkond uute vajadustega tuleb peale.
- Edukas turundaja on loominguline ja läheb innovatsiooniga kaasa.
- Ole oma töös mänguline ja paindlik, paku alati väärtust.
- Kui tunned, et vajad elus muutust, ole julge kuulama oma sisehäält.
- Edasi liikumiseks on vajalik konkreetsete sammude tegemine.
Julge katsetamine viib sihile
Maia teekond on olnud keerukam kui esmapilgul tundub. Erialalt on ta graafiline disainer ja oli pikalt tegev (ca 10a) trükiste ettevalmistuse valdkonnas. 4-5a tagasi sai Maia aga aru, et see pole ikka see, mida ta elu lõpuni teha tahab. Arvutitest oli selleks hetkeks küllalt. Aga mis on tema tee, seda ta ka ei teadnud. Terviseprobleemi tõttu viis ta tee toitumisnõustajaks õppimiseni. Maia astus tervisenõustaja õppele, lõpetas selle edukalt, lõi oma kodulehe, turundus seda edukalt ja töötas mõnda aega antud valdkonnas. Mida Maia aga siis taipas, oli see, et tegelikult meeldis talle kõige selle juures hoopiski turunduse pool. Ta uuris turundust siit ja sealt, kuni sattus enda jaoks väga põnevale ja samas ka maailmas uudsele teemale – messengeri turundus. Ta tahtis seda õppima minna, kuid seda ei pakutud kuskil. Maia aga ei jätnud seda asja niisama. Leides Eestis ühe ettevõtte, kes messengeri turundusega tegeles, pakkus ta ennast sinna praktikale. Julge hundi rind on ikka rasvane ja nii Maia ennast hoogsalt selle uue ja huvitavaga kurssi viima hakkaski.
Maia on oma elus olnud töises valdkonnas julge katsetaja. Ta saab aru, et kui tal on mingi sisemine ebakõla, siis seda ei saa ignoreerida. Tulebki otsida üles see, mis põnevust pakub ja silmad särama paneb. Messengeri turundusega on lihtsalt see asi, et ta ei saanudki seda väga varem leida, sest veel 10 aastat tagasi polnud seda olemaski. Kui aga leida Maia karjääriteelt ühiseid nimetajaid, siis digitaalne suhtlus on see, mis on talle kogu aeg huvi pakkunud.
Mis on messengeri turundus?
Oma olemuselt, nagu nimigi ütleb, on messenger uue aja suhtluskanal. Messengeri turundus on eelkõige kliendiga suhte ehitamise kanal. Seda eesmärgiga luua usaldust, lähedust ja välja selgitada kliendi tõelised vajadused. Et seejärel saaks vastata talle personaalse lahendusega. Messengeri turunduse tööpõhimõtted on veel paljuski avastamata, rohkelt on katsetamist, milline lähenemine ja ideede presenteerimine töötab paremini. Messengeri turundus jaguneb kaheks. Kindlasti tuleb eristada AI-d (artificial intelligence) ja chatbot-i (vestlusrobot). AI on õppiv variant, kuid see on tehniliselt keerukas ning tulemuslikuks tööks on vaja suurt kliendibaasi. Chatbot aga on konkreetselt mingi küsimuse jaoks üles ehitatud, näiteks sobiva madratsi valik. Neid chatbot-e saabki turunduses kasutada.
Mida messengeri turundus teha võimaldab?
Siin on veel palju avastamist, aga väga palju saab ka praegu ära teha. Näiteks kontaktide valideerimine, tarbijamängud, väljaselgitamine, millised on kliendi vajadused. Samuti saab saata sooduskuponge, päevapakkumisi, teha broneeringuid. Eriti mugav on broneeringute tegemine kõiksugu sündmuste puhul, mis kipuvad korduma – nagu näiteks juuksur, hambaarst, autorent, autohooldus. Saab koguda kontakte – e-maile, telefoninumbreid. Väga mugav on messengeri chatbot-i kasutamine nt akende-uste tootjatele, ülihea oleks sellega endale nt madratsit valida, kooke-torte tellida jne. Automatiseeritud pot korjab info kliendi käest kenasti kokku ning selle põhjal saab tellimuse juba töösse panna. Messengeri turundus on arenev ja laienev valdkond, kus võimalusi on väga palju.
Messengeri turunduse suur eelis on, et see võimaldab automatiseerida mitmeid ettevõtte ja kliendi suhtlusprotsesse ning selle tulemus on märgatav aja ja inimressursi kokkuhoid. Tänases ühiskonnas on üha enam trendiks, et kliendid eelistavad suhtluskeskkonnana messengeri, mitte helistamist ja e-mailide saatmist, rääkimata kohale tulemisest. Vastuseid tahetakse saada kiiresti ja oma vajadustele vastavaid. Kommunikatsioon peaks olema lühike, konkreetne ja pigem sõbraliku vestluse laadis. Seda kõike messengeri turundus just pakubki. Hästi üles ehitatud pot on ilmselgelt abiks, hoides kokku nii ettevõtte kui kliendi aega.
Millega peaks messengeri turundust tehes veel arvestama?
Et asi õnnestuks, on oluline korralik eeltöö. Süsteem, mida klient läbib, võiks olla läbi mõeldud. Muidu võib juhtuda see, et küsitakse küsimusi, millest mingit kasu ei ole või veel hullem, pot hakkab inimesele närvidele käima. Peaks endale selgeks tegema, mis on pot-i eesmärk ja mõte. Nii nagu turunduses ikka – kellele on see suunatud, miks, millega kõnetad? Samas peaks see kõik jääma ikkagi selliseks mõnusaks suhtluseks, seda enam, et messengeri puhul on tegemist väga privaatse suhtluskanaliga. See on inimese isiklik ruum, kuhu pole veel eriti turundust jõudnud ning seetõttu on seal tulemuslikkuse protsent kõrge. Loomulikult, kui inimene saab väärtust, siis see ka töötab. Spämmiga täna pikalt ei purjeta, väärtus müüb.
Muidugi, ise ei pea oskama seda kõike välja mõelda. Selleks võib julgelt pöörduda messengeri turunduse spetsialisti poole, kes aitab leida need kohad, mida saaks automatiseerida ja aega kokku hoida.
Veekord väärtus!
Kanali mõttes on messengeri turundus loominguline, hästi palju lahendusi pakkuv ning võimaldab spetsiifiliselt asju üles ehitada. Lisaks läheb väga personaalseks. Pakkumine on tõesti vajadustele vastav ning suhtlus on samas mänguline ja põnev.
Et asi oleks täiuslik, peab muu turundus juurde tulema ja olema kooskõlas, toetav. Kogu info, mis inimese kohta kogutud on, jääb messengeri sisse. Seda on hiljem tõhus kasutada personaalsete pakkumiste jaoks, sest eesmärk on ju alati kliendi päris vajadused välja selgitada ja talle tõelist väärtust pakkuda.
Kui ka Sinul tekkis messengeri turunduse vastu huvi, leiad Maia kontaktid ja suhtluskanalid siitsamast podcasti alt. Ja kuna teema on uus ja arenev, tuleb Maia kuulajate soovi korral veel meelsasti podcasti oma teadmiseid jagama ja seda maailma meie ees avama.
Beyond your Business:
FB: www.facebook.com/beyondyourbusiness
Jälgi Maia tegemisi siit:
FB: www.facebook.com/Chatlyee-103678308100828